تاريخ انتشار: شنبه 8 مهر 1402 - 13:33

انتشار ترجمه انگلیسی کتاب "سيره‌ ائمه‌ اطهار(ع) در برخورد با انديشه‌هاي مخالف " در نیجریه

بمنظور معرفی آموزه های اصیل دینی مبتنی بر فرهنگ ناب تشیع در جهان بویژه در بین جامعه شیعیان در عرصه بین المللی، رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه با همفکری و مساعدت مرکز محترم ساماندهی چاپ و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی، کتاب" سيره‌ ائمه‌ اطهار(ع) در برخورد با انديشه‌هاي مخالف "را به زبان انگلیسی در کشور نیجریه منتشر کرد.

این کتاب پژوهشی تاریخی در مورد «سیره سیاسی اهل‌بیت» (ع) با انواع «مخالفان» و اندیشه‌های مختلف مذهبی و گروه‌های منحرف است. در این نوشتار ضمن بررسی اندیشه‌های مخالف و پیشینه آن‌ها در فرهنگ اسلام ، نوع موضع‌گیری ائمه اطهار در برابر ملحدان و مخالفان اندیشه تشیع و پیروان و پیشوایان مذاهب اسلامی را مورد توجه قرار داه است و همچنین این کتاب برخورد ائمه با رقبای سیاسی خویش را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با توجه به حجم بالای تبلیغات فرهنگی علیه امامان شیعه در عصر های مختلف، به مناظرات و برخوردهای علمی ائمه در قبال انواع این هجمه‌ها و تبلیغات مسموم پرداخته است و مواضع ایشان در قبال منحرفان، غالیان، جاعلان حدیث، ثنویت‌گرایان و عقل‌گرایان افراطی را تشریح نموده است.

آقای غلامحسن محرمي نویسنده این کتاب کوشیده است پاسخ و سیره عملی ائمه در قبال شبهات سیاسی جامعه و رویکرد اهل‌بیت ع در قبال شبهات معترضان و استفاده از تقیه در برخی از موارد توسط ایشان را با بیانی گویا و ساده به مخاطبان خود انتقال دهد.

 

این مجموعه پس از تالیف توسط نویسنده در سال 1390 توسط انتشارات پرتو ولایت به چاپ رسیده است و با حمایت مجمع جهانی اهل بیت ع توسط مرتضي بصيريان به زبان انگلیسی ترجمه و پس از بومی سازی و ویراستاری نهائی توسط رایزنی فرهنگی کشورمان از طریق مشارکت بخش علمی و فرهنگی جنبش اسلامی شیعیان در نیجریه توسط  انتشارات "اسکای لاین 23 ابوجا " در 500 نسخه 240 صفحه در تابستان سال 1402 به چاپ رسید .

 رایزنی فرهنگی بمنظور حمایت از نشر این کتاب، تعداد 200 نسخه از این کتاب را خریداری و در مجامع علمی، دانشگاهی و نهاد های دینی و مذهبی بویژه د بین شیعیان این کشور توزیع کرده است.