تاريخ انتشار: دوشنبه 8 خرداد 1402 - 11:09

کتاب صوتی مشاهیر ادبی ایران زمین همزمان با روز پاسداشت زبان فارسی در یونان منتشر شد

به همت انجمن علاقه مندان به زبان و ادب فارسی و با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان، 25 اردیبهشت ماه 1402 همزمان با روز پاسداشت زبان و ادب فارسی، کتاب صوتی "مشاهیر ادبی ایران زمین" مشتمل بر معرفی 18 شاعر بزرگ کشورمان از قرن چهارم تا دوران معاصر در سایت و پلتفرم های صدا محور منتشر شد.

همچنین این کتاب صوتی از طریق پست الکترونیک برای بیش از 3000 نفر از علاقه مندان به فرهنگ و ادب ایران در یونان ارسال شد. در این محتوای شنیداری یک ساعته مخاطبان با زندگی نامه و آثار شعرا و حکما از جمله ابوالقاسم فردوسی، باباطاهر، عمر خیام، نظامی، مولانا، سعدی، خواجوی کرمانی، عبید زاکانی، حافظ شیرازی، صائب تبریزی و از دوران معاصر با نیما یوشیج، شهریار، پروین اعتصامی، هوشنگ ابتهاج، سهراب سپهری، محمد تقی بهار و قیصر امین پور آشنا می شوند. همچنین ابیاتی از هر یک از این شعرا به زبان یونانی ترجمه شده که توسط گوینده این کتاب صوتی خوانده می شود. علاوه بر این در تدوین این اثر صوتی از جلوه های صوتی گوناگون و موسیقی اصیل ایرانی استفاده شده است.

لازم به توضیح است، کتاب صوتی "مشاهیر ادبی ایران زمین" یک اثر فراگیر در زمینه ادبیات ایران است که در قالب یک مستند صوتی تهیه شده است. این کتاب صوتی به نقل داستان‌های زندگی و آثار برجسته شعرای بزرگ ایران از دوران کهن تا به امروز می‌پردازد. کتاب صوتی مشاهیر ادبی ایران زمین به شناخت عمیق‌تر از شخصیت‌های ماندگار ادبیات ایرانی کمک می‌کند. این کتاب صوتی با طرح موضوعات گوناگون مانند زندگینامه و آثار برجسته‌ ادیبان ایرانی و تأثیر آنها بر ادبیات و فرهنگ این مرز و بوم، به خوانندگان خود امکان می‌دهد با آن ها آشنا و به دنیای غنی و پرافتخار ادبیات ایرانی نزدیک‌تر شوند و درک بهتری از ارزش‌ها و مفاهیم مختلف ادبیات ایرانی داشته باشند. این کتاب با ترکیب مفیدی از تاریخ، فرهنگ و ادبیات، به مخاطب امکان می‌دهد تا به عنوان یک شنونده فعال، به نوعی گردش در زمان و فضا بپردازد و در دنیای خلق و خوی این مشاهیر ادیبان ایرانی غوطه ور شود. بنابراین، شنونده با گوش دادن به کتاب صوتی "مشاهیر ادبی ایران زمین"، می‌تواند با ثروت‌های ادبی و فلسفی این سرزمین آشنا شود.

 

آدرس در یوتیوب

https://youtu.be/6rZzwvKWiQI

آدرس کتاب صوتی در پلت فرم ساندکلاود

https://soundcloud.com/irancastathens1/perses-poiites-ichitiko-vivlio