تاريخ انتشار: يکشنبه 30 بهمن 1401 - 11:15

گزارش ترجمه و چاپ رساله نماز و روزه در کشور بنگلادش

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش، کتابی با عنوان رساله نماز و روزه مطابق با فتاوای مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی ) در 230 صفحه به زبان بنگالی ترجمه و در قطع رقعی در بنگلادش به چاپ رسید.

این اثر که حاوی فتاوای مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی ) می باشد، درسه باب فقهی نماز و روزه و اعتکاف گردآوری شده است و شامل 1009 مسئله شرعی می باشد ؛ که ابتدا توسط انتشارات انقلاب اسلامی در 160 صفحه به زبان فارسی به چاپ رسیده است، و معظم له این رساله را مورد تایید و عمل به آن را مُجزی اعلام نموده اند که دستخط و مُهر و امضای ایشان در پشت جلد کتاب منتشر شده است.  

اینک این اثر گرانقدر در کشور بنگلادش و توسط جناب آقای دکتر عبدالقدوس بادشاه به زبان بنگالی ترجمه گردیده  و توسط انتشارات  بنگالی شوچی پوترا و تحت نظارت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش منتشر گردید و به زودی در اختیار مقلدین ومحققین وهمه مسلمانان و مومنین وعموم علاقه مندان قرار خواهد گرفت . لازم به ذکر است که این اثر با حمایت و پشتیبانی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دربنگلادش ترجمه و به چاپ رسیده است.