تاريخ انتشار: دوشنبه 2 خرداد 1401 - 14:07

چاپ کتاب "سفر فرهنگی و تمدنی" در پیشاور

    محمد داود، خبرنگار و ستون نویس ارشد ایالت خیبرپختونخوا با حضور درخانه فرهنگ ج.ا.ایران در پیشاور، در ملاقات و گفتگو با مهران اسکندریان ضمن ابراز سپاسگزاری از مساعدت های بی دریغ رییس خانه فرهنگ ایران در به سرانجام رسیدن چاپ کتاب سفرنامه"سفر فرهنگی و تمدنی"اظهار داشت: خانه فرهنگ ج.ا.ایران درپیشاور به عنوان حامی و محور تعاملات فرهنگی دو کشور دوست و همسایه بوده و بنده ازجانب اصحاب رسانه و نویسندگان ایالت خیبرپختونخوا قدردان تلاش های دلسوزانه خانه فرهنگ ج.ا.ایران درپیشاور می باشم. و امیدواریم با گسترس همکاری های فی مابین، روایت گر شایسته ای برای معرفی ایران سرافراز باشیم.

مهران اسکندریان، خانه فرهنگ ج.ا.ایران درپیشاور، با ابراز خرسندی از نتیجه تلاش و همکاری دو جانبه برای به ثمر رسیدن این اقدام ارزشمند و ماندگار و روایت گری واقعیت های ایران امروز در مقابله با تبلیغات سوء دشمنان دو ملت ایران و پاکستان گفت: بیان واقعیات، از رسالت های ارزشی فعالان عرصه رسانه و نویسندگان آزاده بوده که این امر در اعتلاء و رشد جامعه و معرفی راستین یک ملت، می تواند گاهی بلند برای رسیدن به قله های ترقی و سعادت باشد. رییس خانه فرهنگ ج.ا.ایران در پیشاور با ارایه پیشنهاد امضای توافق نامه رسانه با کانون خبرنگاران پیشاور اظهار داشت: امضای توافق نامه با طرف ایرانی، می تواند در راستای اصل روایت گری دو کشور همسایه اسلامی، نقش بسزایی داشته باشد. این خبرنگار با استقبال از پیشنهاد مطروحه گفت: برای ملاقات و گفتگوی رییس خانه فرهنگ با رییس کانون خبرنگاران پیشاور، جهت به ثمر رسیدن این اقدام شایسته، مقدمات لازم را فراهم خواهد آورد. در پایان وی تعدادی از کتاب چاپ شده را به کتابخانه خانه فرهنگ اهدا نمود.

گفتنی است، در سفر هیاتی 3 نفره از اصحاب رسانه پیشاور شامل: عالمگیرخان، رییس وقت کانون خبرنگاران پیشاور، قیصر رضوی، مدیرروزنامه جدت پیشاور و محمد داود خبرنگار و ستون نویس ارشد ایالت خیبرپختونخوا به میهن عزیزمان درسال 1396 و ارایه گزارش شفاهی از سوی ایشان، برآن شدیم این سفر فرهنگی را در قالب کتابی برای معرفی ایران امروز، فرهنگ و تمدن و جاذبه های گردشگری را با هدف تشویق علاقمندان به ایران اسلامی به چاپ رسانیم. 

 سفر مذکور با هدف پوشش رسانه ای انتخابات ریاست جمهوری بوده که دراین کتاب به نحوه برگزاری، سلامت انتخابات، مشارکت و حضور پرشور مردم و الگو پذیری مناسب آن در انتخابات پاکستان بیان شده است.  درکتاب مذکور به 80 مورد در280 صفحه در شمارگان 1000 نسخه، به نظام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، گردشگری، زیارات، فعالیت های آستان قدس رضوی، روابط ایران و پاکستان و غیره و همچنین مشاهدات عینی نیز پرداخته شده است. ضمناً مقررگردید، این کتاب در اولین فرصت باحضور وزیر فرهنگ و گردشگری ایالت، سرکنسول ج.ا.ایران، رییس خانه فرهنگ ج.ا.ایران درپیشاور، اصحاب فرهنگ، رسانه، ادبی و نویسندگان با مشارکت این نمایندگی و کانون خبرنگاران، در سالن امام خمینی(ره) خانه فرهنگ رونمایی گردد.