تاريخ انتشار: شنبه 31 ارديبهشت 1401 - 11:56

انتشار کتاب گویای "داستان های اصیل ایرانی" در یونان

به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان و همزمان با روز جهانی کتاب کودک، کتاب گویای داستان های اصیل ایرانی مشتمل بر ۱۲ داستان از ادبیات کهن ایران زمین در سایت و پلتفرم های صدا محور منتشر شد.

همچنین این کتاب صوتی از طریق پست الکترونیک به بیش از بیست نهاد مرتبط با فعالیت حوزه کودک و نوجوان در یونان به مناسبت روز جهانی کودک اهدا گردید. در این محتوای شنیداری دوازده داستان اصیل و جذاب ایرانی برگرفته از شاهنامه فردوسی، مثنوی معنوی، کلیله و دمنه، منطق الطیر عطار نیشابوری، لیلی و مجنون حکیم نظامی و گلستان سعدی گردآوری، ترجمه و خوانده شده است. این کتاب گویا حاوی یک ساعت و چهل و هفت دقیقه محتوای جذاب است و داستان های طوطی بقال، رستم ‌و سهراب، موش و شتر، ‌‌حکایت دو برادر، مرد فقیر و گوسفند، سلطان محمود و پیرمرد خارکن، حکایت لاک پشت و عقرب، داستان ننه سرما و شب یلدا، داستان کاوه آهنگر، لیلی و مجنون، حکایت دو کبوتر و داستان کوزه و خیاط توسط خانم دکتر مارینا کاندرودی روایت شده است. ترجمه این کتاب توسط سید علی حسین کرجی انجام شده که وی پیش از این کتاب داستان های پارسی را به زبان یونانی ترجمه کرده و انتشارات تاکسیدفتیس آن را منتشر کرده است. خانم دکتر مارینا کاندرودی گوینده این پادکست دارای مدرک دکترای ادبیات یونانی است و در حوزه کودک و نوجوانان دارای تجربیات متعددی است.

وی در حوزه تئاتر کودکان نیز تخصص دارد و درحال حاضر به عنوان مدرس درس زبان و ادبیات یونان در مقطع دبیرستان مشغول به تدریس است. همچنین طراحی گرافیکی نمای این کتاب توسط خانم هدا حدادی هنرمند تصویرگر کتاب کودک صورت پذیرفته است. 

این کتاب علاوه بر انتشار در شبکه های اجتماعی برای بیش از ۲۰۰۰ نفر از مخاطبین رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان از طریق پلتفرم سابستک sub-stack ارسال گردید. همچنین این محتوای صوتی دارای صفحه ویژه ای در سایت یونانی فرهنگ ایران است. لازم به ذکر است در تدوین این اثر صوتی از افکت هایی صدایی گوناگون و موسیقی اصیل ایرانی استفاده شده است. همچنین این کتاب در فرمت ویدیوئی نیز تولید و در سایت رایزنی فرهنگی و پلتفرم ویمئو بارگزاری شده است.

آدرس صفحه ویژه کتاب در سایت فرهنگ ایران

https://iranculture.gr/audiobook/

آدرس کتاب صوتی در پلت فرم ساندکلاود

https://soundcloud.com/irancastathens1/iranika-paradosiaka-paramythia