تاريخ انتشار: جمعه 13 ارديبهشت 1398 - 13:54
سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

امضاي توافقنامه مرکز ساماندهی ترجمه و نشر با کشورهای صربستان، آذربایجان و ترکیه

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ناشران سه کشور صربستان، آذربایجان و ترکیه در قالب طرح «تاپ» در سي‌ودومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران توافقنامه ترجمه و نشر كتاب امضا كرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، پتار آربوتینا، مدیر انتشارات گلاسنیک؛ بزرگ‌ترین ناشر کشور صربستان، طیفور اسن، رییس اتحادیه ناشران بین‌الملل ترکیه و مدیر انتشارات نار آن کشور و شهباز خودو اوغلی، مدیر انتشارات قانون کشور آذربایجان، بزرگ‌ترین ناشر آذربایجان با 16 هزار عنوان کتاب منتشره با محمدرسول الماسیه، رییس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی برای ترجمه و نشر کتاب در قالب طرح تاپ به توافق رسيدند.

بر اساس اين گزارش، الماسیه در ملاقات‌های جداگانه با مديران اين انتشارات معرفی مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی و طرح حمایتی تاپ پرداخت. همچنين مدیران این انتشارات اعلام آمادگی کردند که چند عنوان از کتب فهرست طرح تاپ را در کشور خود ترجمه و چاپ کنند، آنها آمادگی خود را برای انعقاد تفاهمنامه یا قرارداد با مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی اعلام كردند.

در پایان این دیدارها توافق شد که برای امضای تفاهمنامه و انعقاد قرارداد، از طریق رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشورها هماهنگی لازم به عمل آید.

بنابر اعلام این خبر، سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 4 تا 14 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. محل غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب (شبستان، ورودی 15) است.