تاريخ انتشار: سه شنبه 21 مرداد 1399 - 10:03
نشر الکترونیک کتاب

عرضه دیجیتالی کتاب بچه‌ها و پیامبر به زبان سینهالی

به کوشش انجمن حکمت سریلانکا، کتاب « بچه ها و پیامبر » نوشته مصطفی رحماندوست که به زبان سینهالی ترجمه شده است ، در قالب کتاب الکترونیک در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

مصطفی رحماندوست در این کتاب به هفت حکایت مربوط به پیامبر و بچه‌ها اشاره کرده و تلاش دارد تا در هر کدام از آنان به صورت ویژه مهر و عطوفت حضرت محمد(ص) را با زبانی گویا و رسا نسبت به کودکان بیان کرده و این فرهنگ والا را در جامعه امروزی رواج دهد.
در یکی از این داستان‌ها پیامبر کودکی را در بیابان، تنها مشاهده می‌کند که او بسیار می‌گرید، پیامبر به او نزدیک شده و از او دلیل گریستنش را جویا می‌شود، کودک روی به پیامبر کرده و می‌گوید: «پدر و مادرم به رحمت خدا رفته و من اکنون تنها و بی‌کس شده‌ام» پیامبر پس از شنیدن سخنانش، او را به نزد خود می‌برد و به کودک می‌گوید: من پدر تو خواهم شد و حضرت فاطمه‌زهرا(س) خواهر و حضرت علی(ع) برادر تو خواهند بود بدین‌ترتیب دیگر گریه نکن و نگران مباش.

داستان گریه کودک در هنگام نماز حضرت رسول‌اکرم(ص) و برخورد پیامبر با این کودک یکی از داستان‌هایی است که از جذابیت و زیبایی بسیاری در این کتاب برخوردار بوده و مخاطب را ناخودآگاه شیفته داستان‌های زیبای کتاب می‌کند.


لازم به یادآوری است؛ کتاب«پیامبر و بچه‌ها» به زبان سینهالی در 24 صفحه بصورت الکترونیک تهیه و با لینک زیر در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

 

https://online.fliphtml5.com/evslj/ionp/?fbclid=IwAR23zC3TC945qtKNUzQNOLYLLXWIkwsfx4y2CiI0XIJ6Pujf6XM7DFv67ZA#p=1