تاريخ انتشار: پنجشنبه 9 آبان 1398 - 13:43
انتشار کتاب

کتاب ”لشکر خوبان“ به زبان اردو ترجمه و منتشر شد

با هدف ترويج فرهنگ ايثار، شهادت و مقاومت كتاب « لشگر خوبان» با همکاری رایزنی فرهنگی در پاكستان از فارسی به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

با هدف ترويج فرهنگ ايثار، شهادت و مقاومت كتاب « لشکر خوبان» با همکاری رایزنی فرهنگی در پاكستان  از فارسی به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

کتاب «لشكر خوبان» در 695 صفحه و تیراژ 1000 نسخه، توسط ”انتشارات الولايه “ اسلام آباد پاكستان منتشر گرديده است. چاپ اول اين كتاب در دسترس مخاطبان پاكستاني و اردو زبان اين كشور قرار گرفت.

 در اين كتاب تقريظ و فرمايشات مقام معظم رهبري حضرت آيت الله سيد علي خامنه اي در خصوص اهميت مطالعه كتابهاي دفاع مقدس و جايگاه والاي شهداي گرانقدر دفاع مقدس نيز درج شده است.

كتاب مذكور از کتاب‌های پر مخاطب و جدیدی که اخیراً در حوزه خاطرات دوران دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است.

 معرفي مختصر كتاب:  

کتاب ”لشكر خوبان“ خاطرات مهدي قلي رضايي از رزمندگان دفاع مقدس است كه توسط خانم معصومه سپهري پژوهشگر و نويسنده گردآوري شده است.

دفاع مقدس را می توان روایتی فشرده و شگفت از تاریخ قرن ها ایمان و دلیری مردم ایران زمین دانست. مردم پاک نهاد و شریفی که با پیروزی انقلاب اسلامی پرچم استیلا بر سرنوشت و مقدرات خودشان را بر فراز بام جهان برافراشتند. ”لشکر خوبان“ گزارشی جذاب از این رویداد بزرگ است که از زبان رزمنده ای دلیر از خطه آذربایجان به بازخوانی گوشه هایی ناگفته از تاریخ دفاع مقدس می پردازد.

این اثر حاصل گفت و گوی طولانی فرج قلی زاده با مهدی قلی رضایی است که بخش هایی از آن نیز به قلم معصومه سپهری بازنویسی و در قالب زندگینامه داستانی تنظیم شده است. در این کتاب برای نخستین بار از وقایع لشکر عاشورا سخن به میان آمده و شخصیت پردازی ملموس و موثر نویسنده از قهرمان داستان (مهدی قلی رضایی) در مجموع شخصیت نوجوانی را به تصویر می کشدکه با جدیّت، عزم و همتی ستودنی، سخت ترین و خطیرترین لحظات میدان های حادثه و حماسه را تجربه کرده و از هر ماموریت و عملیاتی، به یادگار زخمی برداشته که هنوز هم با اوست و هرگز لحظه ای از خود جدایشان نمی کند.