تاريخ انتشار: جمعه 13 ارديبهشت 1398 - 19:08
سي‌ودومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران

سفير ژاپن در ايران: كتاب به عنوان يكي از راه‌هاي انتقال فرهنگ جاي كار بسياري دارد

میتسوگو سایتو در بازدید از غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: كتاب به عنوان يكي از راه‌هاي انتقال فرهنگ جاي كار بسياري دارد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، ميتسوگو سايتو، سفير ژاپن در ايران در بازديد از غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در سی‌ودومين نمایشگاه بين‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار این سازمان گفت: نمايشگاه كتاب تهران بسيار بزرگ و جالب بود و از اين همه استقبال واقعا تعجب كردم. اين نشان مي‌دهد مردم ايران علاقه زيادي به كتاب خواندن دارند. همچنين در سطح شهر كتاب فروشي‌هاي زيادي مي بينيم. البته ژاپني‌ها هم علاقه زيادي به كتاب و كتاب‌خواني دارند به طوري كه در قطار و پياده‌رو نيز كتاب مي‌خوانند.

وي در مورد روابط فرهنگي ميان دو كشور ايران و ژاپن افزود: با توجه به اينكه هر دو كشور ژاپن و ايران دوستدار مطالعه هستند، فكر مي‌كنم روابط و همكاري فرهنگي خوبي در زمينه كتاب داشته باشيم و بتوانيم اين روابط را گسترش دهيم. كتاب به عنوان يكي از راه‌هاي انتقال فرهنگ جاي كار بسياري دارد.

سفير ژاپن اضافه كرد: من تقريبا 6 ماه است كه در ايران هستم و در اين مدت كه تا حدودي با فرهنگ ايرانيان آشنا شدم فكر مي‌كنم در زمينه گسترش فرهنگ و سنت ميان جوانان هر دو كشور كارهاي زيادي انجام داد.